Veelgestelde vragen

Wie komt mijn bestelling leveren?

Voor alle bestellingen binnen Nederland en België maken wij gebruik van de diensten van GLS, tenzij het een product betreft dat zeer kwetsbaar is of vanwege de afmeting. Zo word bijvoorbeeld een volwassen Giraf ,Pandabeer, of Alpaca altijd door Hansacreation zelf bezorgt.

Kan ik de bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Het verzendadres kun je tijdens het afrekenen aanpassen.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Levertijd is 1 dag mits voor 12:00 u. besteld. Als de koerier vertraging heeft, dan kun je dit controleren via de Track en Trace code die je van de koerier zult ontvangen zodra jouw bestelling bij ons is afgehaald.

Hoe stel ik vast waar mijn Pluchen dier zich bevind na de bestelling?

Door te klikken op GLS Track & Trace kun je te allen tijde de zending volgen, zodra je het per email ontvangen pakketnummer en de door jezelf ingevulde afleverpostcode invult.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

Je kunt indien je wenst de bestelling laten bezorgen bij een van de 700 GLS afhaalpunten; dan selecteer je de gewenste locatie op  https://www.gls-info.nl/Locator/Shop . Met name als het een cadeautje is word hier regelmatig gebruik van gemaakt.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Hoe retourneer ik een artikel, en wanneer ontvang ik mijn geld terug?

Indien het artikel onverhoopt niet datgene is wat je ervan had verwacht,  dan kun je dat altijd retour zenden, je krijgt direct het volledige aankoop bedrag teruggestort nadat wij het ontvangen hebben, ervan uitgaande dat er geen afgeknipte labels of andere gebruikssporen aanwezig zijn.

Je kunt het artikel dus makkelijk terugsturen via een winkel met een pakket bezorgagentschap die jou het beste past.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat Hansacreation niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourartikelen. Vraag daarom op het afleverpunt altijd om een traceercode en bewaar deze goed. Je kunt artikelen retourneren:  binnen 14 dagen na levering, dan wel binnen 14 dagen na herroeping.  Retourneer het artikel compleet en in de originele verpakking, nadat je het herroepingsformulier hebt ingevuld en gemaild. Voor artikelen die gebruikt zijn, mogen wij waardevermindering tot 100% in rekening brengen.

Wat zijn de retourkosten / hoe kan ik retourkosten voorkomen?

De kosten voor retourneren voor eigen rekening, echter als je in plaats van een terugbetaling van het geretourneerde product een tegoedbon aanvaardt – op voorwaarde dat het de eerste keer is dat je iets retourneert – dan zullen wij aan je tegoedbon een bedrag toevoegen dat gelijk is aan de verzendkosten zoals wij die op de site hanteren.

Ik vind hier geen oplossing voor mijn vraag in de FAQ

Als je een vraag hebt over producten dan kun je een mail sturen info@hansacreation.nl

We zullen uw vraag zo snel mogelijk in behandeling nemen, en streven naar een reactie binnen 24 uur. (op werkdagen van 9:00 – 17:00)

Waar kan ik een klacht melden?

Als je een klacht wilt melden over producten of onze dienstverlening dan kun je een mail sturen naar info@hansacreation.nl

ODR Platform

De Europese commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan voor consumenten, die je kunt vinden op https://ec.europa.eu/consumers/odr//nl/online-dispute-resolution-odr

HANSACREATION neemt vrijwillig deel aan een geschillenbeslechtingsprocedure.

    Contactformulier

    Als u in contact wilt komen met Hansa, neem dan contact op via het onderstaand contactformulier.